Disputorium

Bitte oder Registrieren, um Beiträge und Themen zu erstellen.

Gegner zurückstoßen

Wie handhabt ihr im Handgemenge wenn ein Beteiligter einen seiner Feinde zurückdrängen möchte? Sei es aus stellungstaktischen Gründen oder weil er ihn in einen Abgrund stürzen möchte.

Regelwerk altes D&D. Ich hab im 1e DMG auf die Schnelle nichts gefunden.

Mein aktuelles ruling:

Pushing back a foe

Instead of dealing damage on a successful hit, a combatant may choose to push his enemy back up to 10 ft while staying in close combat (i. e. moving with him). To judge the success chance of that undertaking, strength and mass of the combatants are compared. If the attacker has about equal or higher strength and mass this succeeds automatically. If the attacked is much stronger but of about the same mass he can avert the pushback with a saving throw. If the attacked is stronger and has much more mass (like a giant vs. a human) the attempt fails automatically.

 

 

Bin nicht sicher ob es ein guter Einsatzweck für einen ST ist will es aber auch nicht zu kompliziert machen.

Zitat von Ceres am 20. Dezember 2022, 8:24 Uhr

Wie handhabt ihr im Handgemenge wenn ein Beteiligter einen seiner Feinde zurückdrängen möchte? Sei es aus stellungstaktischen Gründen oder weil er ihn in einen Abgrund stürzen möchte.

Regelwerk altes D&D. Ich hab im 1e DMG auf die Schnelle nichts gefunden.

Wenn es schon AD&D 1E sein soll:

Overbear: This attack form aims at quickly taking the opponent to a prone position, incidentally inflicting damage, and allowing either a pummel or grappling follow-up attack. The attacker can have either or both hands otherwise employed - carrying a shield, weapon, etc. 50% of damage inflicted is actual, the balance is restored ot the rate of 1 point per round.
Once an opponent is overborne, some other form of combat MUST take
place.

Das ist ja relativ ähnlich, plus den Schaden, minus die detailliertere Diskussion von Masse und Stärke.

Den ST will ich irgendwie noch rausbekommen, evtl. wird es einfach ne 50% Chance

In finde deine Regel besser und in keinem RPG der Welt werde ich freiwillig rundenweise Punkte regenerieren.